Vyhledávač jako je Google jistě seřadí výsledky podle těch nejvíce relevantních, přesněji takových, na které odkazuje nejvíce jiných stránek (příznak užitečnosti), až k těm méně a méně souvisejícím nebo odkazovaným. Jenomže skutečný tazatel trivialit právě netuší, která ta stránka je "ta pravá", ta správná, ta pro něj nejvhodnější.
Naopak odpověď lidského odborníka (zkušeného uživatele) má dvě jasné výhody:
- srozumitelnost: zkušený uživatel na support fóru může dát komunikačně srozumitelnou odpověď, tj. takovou, aby jí tazatel - viditelně nováček - rozuměl. Poradce si utvoří teorii o tom, jaké jsou schopnosti a znalosti tazatele, a podle ní sestaví tazateli srozumitelnou odpověď. Vyhledávač si nic nevytvoří, vyplivne výsledky podle uhadované relevance (= počtu zpětných odkazů apod.). Nic víc nic míň. Nováčku, vyznej se v tom.
- správnost: zkušený lidský poradce podá přesné a správné vysvětlení - nebo odkaz na ně! Je tu určitá odpovědnost, závaznost, že poradce si jen nedělá legraci, ale snaží se podat tu nejsprávnější nebo nejvhodnější odpověď. Například aby si udržel pověst odborníka aj. Vyhledávače jsou prima, ale pokud tazatel takřka vůbec nerozumí oblasti, na jejíž část(ečku) se ptá, může nad výsledky hledání strávit hodiny a hodiny času, než pochopí, které výsledky hledání jsou pro něj relevantní anebo fakticky správné.
Na druhou stranu, pokud je dotaz zodpovězen v nějakém jasně odkazovaném lokálním FAQ (nejčastější dotazy), tak se dá pouze odseknout: Je to ve FAQ. A šmytec. Nikdo nemá právo krást druhému čas, když nemá sám ani vůli se napřed trochu porozhlédnout. Stejná reakce platí i pro nově založené téma, které už se řešilo - většina uživatelských fór má funkci hledání a napsat hledaný výraz do řádku formuláře a stisknout search snad zvládne každý.