středa 17. prosince 2008

Zjednodušení záloh

Zjednodušil jsem svoje datové zálohy. Ve stručnosti: dříve jsem měl pohromadě jednotlivé prvky projektů (zvláštní složka pro šablony, zvláštní pro obsah, zvláštní pro zápisky s nápady atd.), nyní mám pohromadě celé projekty. Každý projekt má svou vlastní složku, v níž je všechno, co k němu patří (šablona, obsah, databáze, seznam nápadů...). Tak mohu snadno manipulovat s konkrétním projektem, aniž bych musel složitě "vyzobávat" jeho jednotlivé části z různých míst. Ověřil jsem si toto zlepšení několikatýdenním používáním.

Toto zjednodušení systému záloh jsem plánoval už delší dobu; původní struktura záloh vznikala živelně, šlo jen o zálohu šablon a html kódu některých "lepších" článků do txt souborů. Pak se přidaly Wordpress blogy v jiném umístění, pak ještě problematika jejich zabezpečení. Nakonec se z ukládání záloh stala zbytečně složitá činnost, takže bylo jasné, že je nutno předělat zálohy na nejlepší možné rozdělení, to jest jeden projekt - jedna složka, plus všechny projekty v jedné hlavní složce.