pátek 13. června 2008

Google translate - dobrý pomocník

Googlovský nástroj pro překládání jménem Google translate jsem hned ze začátku sice registroval, ale jinak spíše ignoroval, protože obecně považuju translátory pouze za zdroj lingvistické legrace. Ale když jsem potřeboval na jednom fóru přeložit odstavce z jazyka, který naprosto neovládám, nakonec jsem byl rád, že jsem Google translate mohl použít.

A musím říct, že mi GT pořádně pomohl. Přestože v té době v něm ještě nebyla čeština, takže jsem musel zvolit směr do angličtiny. Samozřejmě, že šlo jen o hrubý překlad. Naštěstí byl překládaný jazyk také indoevropský a navíc s velmi podobnou větnou strukturou jako cílový jazyk. A pokud ještě k tomu znáte okolní kontext daného textu, tak lze význam a smysl překladu s velmi vysokou přesností pochopit.

Od té doby nedám na GT dopustit, prostě proto, že mi pomohl porozumět textu psanému v úplně cizím, mně neznámém jazyce.