čtvrtek 19. června 2008

Proč Firefox

Webový prohlížeč Mozilla Firefox pro mě představuje naprostou špičku, která nemá konkurenci. Proč? Zde je stručný přehled jeho výhod:
  • program je kompletně zdarma
  • aktualizace jsou zdarma, automatické (podle nastavení) a pohotové
  • snadná a rychlá instalace i odinstalace
  • otevřený zdrojový kód (open source) dává záruku jistoty, že na vás tvůrci nenachystali nějaké "překvápko"
  • spousta zajímavých doplňků (opět zdarma), díky nimž lze Firefox maximálně přizpůsobit "na tělo"
  • stabilita (mně nepadá, asi mám holt dobrou kombinaci doplňků :-)
  • zabezpečení (bezpečnostní doplňky; antiphishing; SSL...)
  • naprostou většinu stránek zobrazuje fajn
  • má verze pro všechny hlavní operační systémy (= můžu ho používat všude, nemusím si zvykat pokaždé na jiný prohlížeč)
Kritici vytýkají Firefoxu některé nedostatky, především :
  • žere moc paměti a nevrací ji zpět
  • pomalost spouštění, načítání stránek a reakce
Přiznám se, že tyto výtky nemohu dost dobře posoudit. Možná, že Firefox při nějakých konfiguracích OS nebo doplňků tyto nedostatky měl nebo má, ale mně nezpůsobují naprosto žádné problémy, a to používám Firefox denně a velmi intenzívně. Celkově jsem s ním maximálně spokojen a nevyměnil bych jej za žádný jiný aktuálně dostupný prohlížeč na světě.

Aktualizace: Živě.cz provedlo měření paměťové náročnosti prohlížečů a Firefox 3 z něj vyšel nejlépe. Jak se zdá, výše zmíněný první bod kritiky odpadá.

Související:
Užitečné doplňky pro Firefox